OBSAH KOŠÍKA:     Košík je prázdny
NÁŠ SORTIMENT
MOTOROVÉ OLEJE -CASTROL-SHELL-MOBIL-TOTAL-FORD aj.
AUTOBATÉRIE
AUTOKOZMETIKA-SPREJE ADITIVA-CHEMIA -UDRŽBA AUTA
BRZDOVÉ PLATNIČKY DOSTIČKY
BRZDOVÉ KOTÚČE
ZAPAĽOVACIE SVIEČKY ŽHAVIACE sviečky
FILTRE-OLEJOVÉ - FILTRE-VZDUCHOVÉ- FILTRE-PALIVOVÉ
FILTRE klimatizácie KABINOVÉ (peľové)
LOŽISKA KOLIES |+náboje kolies
LAMBDA SONDY - Bosch + univerzálne
ROZVODY MOTOROV |sady
SPOJKOVÉ SADY
SVETLOMETY od 19.2.2018
TLMIČE PRUŽENIA
TERMOSTATY
POLOOSY - KĹBY
VODNÉ PUMPY
PRUŽINY - STAHOVAČKY -TLMICE 5.DVERI reg.turba aj.
STIERAČE / od 25.2.2018
DIELY RIADENIA - ČAPY - STABILIZÁTORY - RAMENA aj.
ELEKTRO od 27.1.2018
Poradca
Originalna kvalita | LUK | INA | FAG a Ruville
OLEJE-MAZACIE PLÁNY OLEJOV PRE AUTÁ
Štandartná kvalia autodilev MaxGear-Werteille
VIN kód - kontrola objednávky Autodielov
Čo urobí zlý alebo starý olej s motorom?
Motorové OLEJE pre vozy VW-Audi
Olejový filter a jeho funkcie
Ponúkaný tovar Maxgear (Alco) - osvedčená kvalita
Viskózná klasifikácia SAE , motorových olejov
Čo urobí zlý alebo starý olej s motorom?
Doplnte si motorový olej 10w40 a iné
Originálne, alebo Značkové náhradné diely?
Ako vybrať správny OLEJ DO AUTA
OLEJE-SPECIFIKACIA OLEJOV-morových-prevodových
Aditíva do motorových olejov
SPOJKOVE SADY, LUK, SACHS, VALEO
Aktuality
OPLATÍ SA PRAVIDELNÁ VÝMENA FILTROV AUTA
Autodiely-Sotiment autodielov-o Nás
Autodiely - Bratislava
Originálne alebo značkové náhradné diely?
Katalog filtrů  ALCO
Autodiely Bratislava , nahradne diely aktualizacia
Aké množstvo oleja v motoru?
 

BRZDOVÉ DESKY
BRZDOVÉ-DESTIČKY
TRW - LUCAS
internetový obchod
www.brzdove-desticky.com

 

VÝFUKY-ONLINE.CZ
výfuky levné polmostrow
internetový obchod výfuky
 www.vyfukyOnline.cz

 

VÝFUKY-SLOVENSKO
lacné výfuky|autodiely
internetový obchod
www.vyfukyOnline.sk


 

MOTOROVÉ OLEJE
AUTOMOBILOVÉ
FILTRY . ČESKO
internetový obchod
www.filtry-oleje.cz

 

Motorové OLEJE
Automobilové
FILTRE
internetový obchod
www.oleje-filtre.sk

 

VÝFUKY-CENTRUM
internetový obchod
na www.vyfuky-centrum.cz
.

 

Kosmetika-Masáže
Salón Vaší krásy
www.kosmetika-masaze-jihlava.cz
.



Autodíly Ostrava

AUTOTWIN.CZ
nahradní díly|autodíly

oleje castrol|filtry|brzdy
www.autotwin.cz
.

Viskózná klasifikácia SAE , motorových olejov

SAE je skratka Society of Automotive Engineers, spoločnosti, ktorá rozdelila na základe rozdielnych viskozít všetky motorové a prevodové oleje do niekoľkých skupín, tzv viskozitných tried.

Viskozitnej klasifikácie motorových olejov
Niektorí z vás si ešte pamätajú, že sa olej menil vždy pred zimou i letom tak, aby bola použitá vždy tá správna viskozita. Rozlišovali sme špeciálne oleje zimné a letné. Oleje zimné boli viskóznejší ako oleje letné.
Ak sa pozrieme na obrázok 1 vidíme aj rôzne označenia. Pre zimu 0 až 25, pre leto 20 až 60. Čo tieto čísla znamenajú? Nie sú to ani hodnoty viskozít ani teplôt. Sú to len symboly, ktoré zodpovedajú určitým viskozitám pri daných teplotách. Aby boli jednoznačne odlíšené oleje letné a zimné, tzv jednorozsahové, používa sa u olejov zimných za číslom viskozitnej triedy symbol "W". To jednoducho znamená zimné z anglického slova "winter".
Vývoj išiel veľmi rýchlo dopredu. A s ním aj požiadavka na oleje celosezónne tzv viacrozsahové. Olej musel spĺňať požiadavky zimného i letného prevádzky. Jeho viskozita musela byť v medziach normy ako za mrazu, tak aj za teplôt vyšších. Ak sa pozrieme na nej z pohľadu klasifikácie SAE, tak zistíme, že jednorozsahové oleje majú túto závislosť ďaleko väčšiu než oleje viacrozsahové. Tie musia svojimi vlastnosťami pokryť ďaleko väčšie teplotné rozmedzie.
Dnešné oleje majú teda väčšinou označenie, ktoré tvoria dve čísla, napr 5W-30. Už len z tohto viskozitného označenie môžeme dnes rozpoznať kvalitu olejov.
Ak vezmeme si prvú, tzv "zimné" číslo, môžeme povedať, že čím je menšia, tým je olej kvalitnejší. Znamená to, že má lepšie nízkoteplotné vlastnosti. Čo to však prinesie motora? Olej sa po naštartovaní dostane oveľa rýchlejšie tam, kde má byť. Má teda rýchly nábeh mazania, čím sa zníži opotrebovanie motora. Nižšia viskozita oleja zaistí i menšiu spotrebu paliva. Energia sa nestráca prekonávaním odporu kvapaliny. Tým tiež zvyšujeme výkon motora. Že tieto aspekty majú pozitívny vplyv na životné prostredie už ani nemusíme pripomínať.
Ako je to s druhým číslom charakterizujúcim olej za vyšších teplôt? Ak by sme túto klasifikáciu popisovali ešte pred niekoľkými rokmi, uviedli by sme, že čím je jeho hodnota vyššia, tým je olej kvalitnejší. Má to logiku. Za vysokých teplôt je viskozita podstatne vyššia, čo zaisťuje dostatočnú šírku mazacieho filmu, a tým aj minimálne opotrebenie. Vývoj však dnes túto pravdu už prekonal. Aj veľmi tenký mazací film motor dokonale chráni. Vďaka dokonalým syntetickým základovým olejom (o ktorých sme už písali) a aditivačným technológiám novej generácie má aj veľmi tenký mazací film dostatočnú únosnosť a pevnosť. A aký je teda dôvod k postupnému prechodu k olejom s touto nižšou klasifikáciou? Hlavne úspora paliva a vyšší výkon. Ako pri nízkych teplotách, tak i za teplôt vysokých vnútorné trenie kvapaliny spotrebováva energiu paliva. Ak bude miera vnútorného trenia, tzn. viskozita, minimálna nedôjde k takým stratám energie.
Viskozitnej klasifikácie prevodových olejov
Principiálne je viskozitnej klasifikácie prevodových olejov totožná s klasifikáciou olejov motorových. Symboly označovania sú 70 - 85 pri zimných a 80 - 250 u letných olejov. Hodnotí sa tiež správanie za nízkych a vysokých teplôt
Viskozitnej klasifikácie ISO
S výnimkou motorových a prevodových olejov popísaných v triedach SAE sa robí tiež veľmi bežné členenie ostatných mazív podľa klasifikácie viskozity ISO. V tejto ISO VG (International Organisation for Standardization - Viscosity Grade) je normovaných 18 viskozitných tried v rozmedzí 2 mm2 / s do 1500 mm2 / s Predpísaná je iba jedna tzv stredná viskozita pri 40 ° C, ktorá sa smie v jednej viskozitnej triede odchýliť o 10% smerom nahor alebo nadol. Hydraulický olej triedy ISO VG 46 sa musí teda pohybovať v rozmedzí 41,4 mm2 / s (spodný limit) a 50,5 mm2 / s (horný limit).
Porovnanie
V predchádzajúcich odsekoch sme popísali základné viskozitné rozdelenie, s ktorými sa môžete bežne stretnúť. Okrem už uvedených však existujú ešte rôzne ďalšie. Napríklad na americkom kontinente sa používa viskozita Sayboltova a stupne AGMA.
 
zdroj: www.Castrol.cz