OBSAH KOŠÍKA:     Košík je prázdny
NÁŠ SORTIMENT
MOTOROVÉ OLEJE -CASTROL-SHELL-MOBIL-TOTAL-FORD aj.
AUTOBATÉRIE
AUTOKOZMETIKA-SPREJE ADITIVA-CHEMIA -UDRŽBA AUTA
BRZDOVÉ PLATNIČKY DOSTIČKY
BRZDOVÉ KOTÚČE
ZAPAĽOVACIE SVIEČKY ŽHAVIACE sviečky
FILTRE-OLEJOVÉ - FILTRE-VZDUCHOVÉ- FILTRE-PALIVOVÉ
FILTRE klimatizácie KABINOVÉ (peľové)
LOŽISKA KOLIES |+náboje kolies
LAMBDA SONDY - Bosch + univerzálne
ROZVODY MOTOROV |sady
SPOJKOVÉ SADY
SVETLOMETY od 19.2.2018
TLMIČE PRUŽENIA
TERMOSTATY
POLOOSY - KĹBY
VODNÉ PUMPY
PRUŽINY - STAHOVAČKY -TLMICE 5.DVERI reg.turba aj.
STIERAČE / od 25.2.2018
DIELY RIADENIA - ČAPY - STABILIZÁTORY - RAMENA aj.
ELEKTRO od 27.1.2018
Poradca
Originalna kvalita | LUK | INA | FAG a Ruville
OLEJE-MAZACIE PLÁNY OLEJOV PRE AUTÁ
Štandartná kvalia autodilev MaxGear-Werteille
VIN kód - kontrola objednávky Autodielov
Čo urobí zlý alebo starý olej s motorom?
Motorové OLEJE pre vozy VW-Audi
Olejový filter a jeho funkcie
Ponúkaný tovar Maxgear (Alco) - osvedčená kvalita
Viskózná klasifikácia SAE , motorových olejov
Čo urobí zlý alebo starý olej s motorom?
Doplnte si motorový olej 10w40 a iné
Originálne, alebo Značkové náhradné diely?
Ako vybrať správny OLEJ DO AUTA
OLEJE-SPECIFIKACIA OLEJOV-morových-prevodových
Aditíva do motorových olejov
SPOJKOVE SADY, LUK, SACHS, VALEO
Aktuality
OPLATÍ SA PRAVIDELNÁ VÝMENA FILTROV AUTA
Autodiely-Sotiment autodielov-o Nás
Autodiely - Bratislava
Originálne alebo značkové náhradné diely?
Katalog filtrů  ALCO
Autodiely Bratislava , nahradne diely aktualizacia
Aké množstvo oleja v motoru?
 

BRZDOVÉ DESKY
BRZDOVÉ-DESTIČKY
TRW - LUCAS
internetový obchod
www.brzdove-desticky.com

 

VÝFUKY-ONLINE.CZ
výfuky levné polmostrow
internetový obchod výfuky
 www.vyfukyOnline.cz

 

VÝFUKY-SLOVENSKO
lacné výfuky|autodiely
internetový obchod
www.vyfukyOnline.sk


 

MOTOROVÉ OLEJE
AUTOMOBILOVÉ
FILTRY . ČESKO
internetový obchod
www.filtry-oleje.cz

 

Motorové OLEJE
Automobilové
FILTRE
internetový obchod
www.oleje-filtre.sk

 

VÝFUKY-CENTRUM
internetový obchod
na www.vyfuky-centrum.cz
.

 

Kosmetika-Masáže
Salón Vaší krásy
www.kosmetika-masaze-jihlava.cz
.



Autodíly Ostrava

AUTOTWIN.CZ
nahradní díly|autodíly

oleje castrol|filtry|brzdy
www.autotwin.cz
.

OLEJE-SPECIFIKACIA OLEJOV-morových-prevodových


Specifiakce motorových olejov | význam skratiek a tiež druhu použitia danej
špecifikácie • špecifikácia podľa API
• špecifikácia podľa ACEA
• špecifikácia prevodových olejov | výkonnostný

Klasifikácia API - táto norma rozlišuje motorové oleje podľa typu motora na benzínové, označené písmenom S a naftové, označené písmenom C. Výkonnostný stupeň je vyjadrený pre daný typ motora ďalším písmenom, od A vyššie. V podstate platí, že čím je toto písmeno v abecede, tým kvalitnejší je olej. Ak teda je prvá uvedená špecifikácia S, je olej určený predovšetkým pre benzínové motory, ak C, potom je určený pre naftové motory.
Napríklad olej označený SN / CF je primárne určený pre benzínové motory, možno ho použiť ale aj u naftových. V súčasnej dobe sa používajú nasledujúce výkonnostné triedy API

SE - oleje pre veľmi vysoké namáhanie, spňující požiadavky výrobcov motorov vyrobených od roku 1971do roku 1979
SF - oleje pre veľmi vysoké zaťaženie motorov vyrobených v rokoch 1980 až 1989, oproti SE vylepšené proti oděrové vlastnosti, oxidačná stabilita a ochrana voči tvorbe usadenín
SG - oleje pre motory po roku 1989, spňující najprísnejšie požiadavky na minimalizáciu opotrebovania a zníženie tvorby kalov
SH - vlastnosti ako SG, testované podľa najnáročnejšieho skúšobného protokolu CMA (CMA- Chemical Manufakturers Association
SJ - špecifikácie olejov pre zážihové motory, ktorá zohľadňuje najprísnejšie emisné limity a nároky na úsporu paliva

SL - pre všetky súčasné motory aj staršie motory.Kategorie zavedená roku 2001

SM - pre všetky súčasné motory. Kategória zavedená 30. novembra 2004.Oleje klasifikácie SM obsahujú aditíva na kontrolu deposit, pre zníženie oxidácie oleja, zníženie opotrebenia a aditíva zlepšujúce vlastnosti oleja za nízkych teplôt
CC - oleje pre mierne preplňované vznetové motory pracujúce v stredne náročných a náročných podmienkach, obsahujúce protikorózne prísady a aditíva proti tvorbe vysokoteplotných usadenín (pre modely 1964 - 1970
CD - oleje pre vysoko zaťažované, preplňované vznetové motory s kompresorom pracujúce pri vysokých otáčkach as rozličnou kvalitou paliva, obsahujú aditíva proti tvorbe vysokoteplotných usadenín a korózii ložísk (pre modely 1970 - 1979
CE - oleje pre vysoko namáhané motory, najmä preplňované s priamym vstrekovaním (pre modely od r. 1983
CF - oleje pre motory s nepriamym vstrekovaním bez kontroly emisií, oproti CD vyššiu odolnosť proti tvorbe usadenín na pieste a korózii ložísk


CF-2 - oleje pre dvojtaktné motory vyžadujúce účinnú kontrolu oteru a tvorby usadenín
CF-4 - oleje pre štvortaktné motory ťažkých nákladných áut pracujúce s najvyšším stupňom preplňovania v najnáročnejších podmienkach, najmä pre ťažké ťahače v diaľničnej prevádzke (pre modely od r. 1990
CG-4 - oleje pre štvortaktné vysokootáčkové motory áut pracujúce v najnáročnejších cestných i terénnych podmienkach. V súčasnej dobe najvyššej špecifikácie olejov pre vznetové motory
CH-4 - Zavedená v roku 1998. Pre vysoko-rýchlostné štvortaktné motory, u ktorých je vyžadované splnenie výfukových emisných noriem z roku 1998. CH-4 oleje majú špeciálne zloženie pre použitie s palivom s hmotnostným obsahom síry do 0.5%. Môže byť použitý namiesto CD, CE, CF-4 a CG-4 olejov


CI-4 - Zavedená v septembri 2002. Pre vysoko-rýchlostné štvortaktné motory, u ktorých je vyžadované splnenie výfukových emisných noriem roku 2004 zavedených v roku 2002. CI-4 oleje majú špeciálne zloženie a trvanlivosť pre používanie v motoroch s recirkuláciou výfukových splodín (EGR ) Sú určené pre použitie v motoroch, ktoré používajú palivo s hmotnostným obsahom síry do 0.5%. Môže byť použitý namiesto CD, CE, CF-4, CG-4 a CH-4 olejov


KLASIFIKÁCIA ACEA koncom roka 1995 vydalo vlastnú výkonnostnú klasifikáciu motorových olejov. Klasifikácia ACEA delí motorové oleje do troch skupin- oleje pre zážihové motory, označené písmenom A, oleje pre vznetové (naftové, dieselové) motory osobných a ľahkých úžitkových vozidiel, označené písmenom B a oleje pre vysokovýkonné vznetové motory označené písmenom E. Výkonnostný stupeň je vyjadrený pre daný typ motora číslom od 1 vyššie. V podstate platí, že čím je číslo vyššie, tým je olej kvalitnejší.
V súčasnej dobe sa používajú nasledujúce výkonnostné triedy ACEA

A1- 96 novo A1- 02 - oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín, tvorbou kalov a opotrebovaním, s vysokou odolnosťou proti oxidácii pri vysokých teplotách. Umožňujúce dosahovať úspory paliva min. 2,5% v porovnaní s olejmi 15W-40
A2- 96 - ako A1- 96, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť ako u CCMC G4


A3- 96 novo A3- 02 - ako A2- 96, s vyššou odolnosťou proti oxidácii pri vysokých teplotách, vyššia výkonnosť ako u CCMC G5

A4- 00 - určená pre vysokovýkonné motorové oleje pre použitie v benzínových motoroch osobných vozidiel s priamym vstrekom

A5- 01 novo A5- 02 - vysoko výkonné motorové oleje pre použitie v benzínových motoroch osobných vozidiel. Koncipované pre predĺžené a alebo flexibilné olejové výmeny. Oleje s veľmi dobrou vysokoteplotné strihovú stabilitou

B1- 96 novo B1- 02 - oleje zabezpečujúce vysokú ochranu piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, umožňujúce dosahovať úspory paliva min. 2.5% v porovnaní s olejmi 15W-40

B2- 96 - ako B1- 96, lepšia ochrana ložísk, vyššia výkonnosť ako u CCMC PD2

B3- 96 - ako B2- 96, lepšia ochrana vačiek proti opotrebovaniu, kontrola viskozity a rozptyľovania sadzí, vyššia výkonnosť ako u CCMC PD2

B4- 98 novo B4- 02 - ako B3- 96, ale pre motory s priamym vstrekovaním

B5- 01 novo B5- 02 - vysoko výkonné motorové oleje pre dieselové motory s vynikajúcou vysokoteplotné strihovú stabilitou


E1- 96 zrušená - oleje s vysokou ochranou piestu pred tvorbou usadenín a vačiek proti opotrebovaniu, lepšie ako u CCMC D4

E2- 96 - oproti E1- 96 lepšie vlastnosti, predovšetkým vyššia čistota a nižšie opotrebovanie motora

E3- 96 - ako E2- 96, lepšia ochrana vačiek proti opotrebovaniu, kontrola viskozity a rozptyľovania sadzí, vyššia výkonnosť ako u CCMC D5

E4- 98 - oleje pre vznetové motory najvyššej výkonnostnej úrovne (tzv. SHPD - Super High Performance Diesel) s predĺženými intervalmi výmeny oleja.

E5- 98 novo E5- 02 - oleje pre vysoko a stredne zaťažené motory s turbodúchadlom aj bez neho zameraná najmä na motory z Americkej produkcie. Čistota piestu ako u ACEA E3- 98, ale znížené opotrebovanie motora voči E3 a E4

E6 - vysoko stabilné oleje podporujúci čistotu piestov, znižujúci opotrebovanie (vrátane pôsobením sadzí) a zabezpečujúci stále mazanie. Olej je odporúčaný pre moderné, vysoko zaťažované vznetové motory, spĺňajúce emisné limity Euro 1-4. Umožňuje predĺžené výmenné intervaly podľa odporúčania výrobcu. Je vhodný pre motory so systémom EGR (Exhaust Gas Recirculation), DPF (Diesel Particulate Filter) a SCR NO (Selective Catalitic Reduction). Trieda E6 je obzvlášť doporučovaná pre motory s DPF systémami, ktoré spaľujú palivo s nízkym obsahom síry (50 ppm)

E7 - stabilné oleje zabraňujúce usadzovaniu nečistôt na piestoch a vzniku zrkadlových plôch na stenách valcov. Obmedzuje opotrebovanie (vrátane pôsobením sadzí), vznik usadenín v turbodýchadlu. Olej je odporúčaný pre moderné, vysoko zaťažované vznetové motory spĺňajúce emisné limity Euro 1-4. Umožňuje predĺžené výmenné intervaly podľa odporúčania výrobcu. Je vhodný pre väčšinu motorov so systémami EGR (Exhaust Gas Recirculation) a SCR no (Selective Catalitic Reduction). nie je vhodný pre systémy DPF (Diesel Particulate Filter).


Špecifikácie olejov podľa ACEA pre motory vybavené časticovými filtrami

C1 - Stabilný olej kompatibilný s katalyzátorom pre vysoko výkonné zážihové aj vznetové motory osobných a ľahkých nákladných automobilov so systémami DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), ktoré vyžadujú nízkoviskózne oleje so zníženým obsahom SAPS (Sulfate Ash Phosphorus Sulfur - sulfátový popol, síra, fosfor) a HTHS vyššie ako 2.9 mPa.s. Tieto oleje predlžujú životnosť systémov DPF a TWC a znižujú spotrebu paliva.

C2 - Stabilný olej kompatibilný s katalyzátorom pre vysoko výkonné zážihové aj vznetové motory osobných a ľahkých nákladných automobilov so systémami DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), ktoré vyžadujú nízkoviskózne oleje s HTHS vyššie ako 2.9 mPa.s. Tieto oleje predlžujú životnosť systémov DPF aTWC a znižujú spotrebu paliva.

C3 - Stabilný olej kompatibilný s katalyzátorom pre automobily so systémami DPF (Disel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tieto oleje predlžujú životnosť týchto systémov.


Výkonnostnej triedy prevodových olejov podľa API

GL-1 - (Súčasná) - Pre manuálne prevody pracujúce za tak nenáročných podmienok, že na zabezpečenie mazania môže byť použitý minerálny olej (rafinátu).

GL-2 - (Neaktuálne) - Pre nápravy sa šnekovým prevodom pracujúci v takom režime, že mazivo GL-1 nie je schopné zabezpečiť dostatočné mazanie.

GL-3 - (Neaktuálne) - Pre manuálne prevodovky pracujúce v režime stredné až vysoké záťaže a pre nápravy s kužeľovými ozubenými kolesami pracujúcimi v režime malého až stredného zaťaženia. Prevádzkové podmienky vyžadujú mazivo prekračujúce požiadavky GL-1 ale nedosahujúce požiadaviek GL-4.

GL-4 - (Súčasná) - Pre nápravy s kužeľovými ozubenými kolesami pracujúci v režime strednej záťaže alebo nápravy s hypoidným náhonom pracujúce v režime strednej záťaže. Oleje môžu byť používané aj vo vybraných manuálnych prevodovkách a v prípadoch spojenie hnacej nápravy a diferenciálneho prevodu.
GL-5 - (Súčasná) - Pre prevody, predovšetkým hypoidné prevody, pre nápravy pracujúce v rôznych kombináciách záťaže (vysoká x nízka rýchlosť, vysoký skrut a otrasy).

GL-6 - (Neaktuálne) - Pre prevody s veľmi vysokým namáhaním vo forme zádrž. Takéto prevody vyžadujú ochranu pred tvorbou vrypov, presahujúce možnosti mazivá GL-5. Posun k iným typov prevodov minimalizuje komerčné využitie týchto mazív.

MT-1 - (Súčasná) - Pre nesynchronizované manuálne prevodovky v režime vysokého zaťaženia. Mazivo obsahuje aditíva pre extrémne vysoký tlak a pre zvýšenie teplotnej stability.
zdroj.internet